Artikler » Velkommen til WoWs neste utvidelse: Dragonflight

Velkommen til WoWs neste utvidelse: Dragonflight

Velkommen til WoWs neste utvidelse: Dragonflight last ned

På samme måte som World of Warcraft: Legion også fokuserte på å møte ønskene til fansen (med den ettertraktede Demon Hunter og reetableringen av den nye Dalaran som hovedstad, samt en enorm omarbeiding av klasseidentitet og et større fokus på estetisk tilstedeværelse) WoW: Dragonflight ser ut til å falle i samme bås.


Både WoW og andre deler av Blizzards arsenal av spill velger å gå all-in på nostalgi og dermed skape en fornyet interesse, alt fra WoW: Dragonflights nye tilpassede feste og nye klasse/rase, til kunngjøringen av den kommende utvidelsen til WoW: Classic - nemlig en av de mest populære utvidelsene noensinne: Wrath of the Lich King, som vil bli utgitt (igjen) i løpet av 2022 . Det er mye å gå gjennom denne gangen, så hold deg fast, ta tak i dragens tøyler og la oss sette kursen mot det skjulte, mytiske landet: Drageøyene.



Fly mot dragenes land: Velkommen til Dragon Isles


Historien fortsetter nå i Azeroth, etter at spillere har tilbrakt tiden sin i Shadowlands (WoWs versjon av livet etter døden) – og faktisk er vi tatt tilbake til begynnelsen. Drageøyene er øya hvor de forskjellige Dragonflights formerte seg, ettersom Azeroth fortsatt var ung og uberørt, før de dødelige rasene begynte å skape riker og politiske konflikter over dem.


Etter at Sargeras' Burning Legion invaderte Azeroth (som førte til Great Sundering og the War of the Ancients, hvor verden bokstavelig talt eksploderte) måtte dragene flykte fra hjemlandet; imidlertid etterlot de seg beskyttende statuer som kunne åpne landet for dragene igjen når balansen mellom magi ble gjenopprettet.


Den tiden har nå kommet og snart vil spillere få muligheten til å oppleve landet der de mektige urdragene og påfølgende drageaspekter ble skapt. I de nye ekspansjonssonene kan du fly gjennom ikoniske områder hvor Alexstrasza, Nozdormu, Kalecgos, Ysera, Malygos og Deathwing, samt deres etterkommere hadde sin daglige tur i tidenes begynnelse.


Tradisjonen tro kommer den nye utvidelsen med fem nye soner for spillere å utforske. Kort sagt, dette er hva du kan forvente fra de forskjellige soneområdene:



The Waking Shores


Dette er den første sonen spillere blir kjent med. I denne delen av verden vil du blant annet lære mer om Alexstrasza: The Life Binder (og generelt den røde drageflokken) historien. Landet er preget av å være et av hovedområdene for de røde dragene, samt hjemmet til den destruktive sorte drageflokken, opprinnelig ledet av Deathwing: The Destroyer. Se vakre landskap fylt med innsjøer og naturlig flora i sterk kontrast til spydvulkanene og elvene med glødende magma.


 


Thaldraszus


Thaldraszus er mer arkitektonisk i sitt visuelle preg; her finner du eldgamle ruiner og enorme bygninger som stikker opp fra det vakre landskapet som ellers kunne minnet om en blanding av Azsuna og Ardenweald. Dette er høydepunktet for alle de fem drageflokkene og derfor er det også her spillerne finner den nye hovedbyen: Valdrakken, som har et kombinert utseende og følelse av alle de forskjellige drageflokkene. I tillegg finner du her også Tyrs ti tusen år gamle teknologiske vidunder, Tyrhold, som vi er sikre på vil ha stor innflytelse på fremtidens historie.orier i Azeroth.


 


The Azure Span


The Azure Span er en estetisk referanse til en av Blizzards tidligere soner, som ofte blir pekt ut som et av spillernes favorittområder: Grizzly Hills, fra Wrath of the Lich King. Med denne sonens frosne tundraklima og røde trær dekket av tåke, vil spillerne definitivt få en følelse av å ha returnert til et av Wrath of the Lich Kings høydepunkter. Her finner du også rasen Tuskarr og den magiske blådrageflokken, som er veldig lik det du kunne finne i Borean Tundra og Dragonflight (som begge er, du gjettet riktig, WotLK-soner).


 


Ohn'ahran-slettene


Denne delen av Drageøyene er oppkalt etter den ville guden: Ohn'ahra, som er vindens gud. I Hennes domene finner du også mer informasjon om den høyt elskede grønne drageflokken, som i tidenes morgen kjempet mot kentaurene, som også kaller dette stedet sitt hjem. Sonen har store åpne områder og områder fylt med trær, slik vi etter hvert kjenner det fra steder der Vinden har dominans.


 


Forbudt rekkevidde


Forbidden Reach er hjemmet til den nye rase-/klassestasjonsvognen, som også kommer til World of Warcraft. Rasen Dractyr, som er en helteklasse som starter på et høyere nivå enn andre raser, kan fremkalle (derav navnet på klassen: Evoker) de forskjellige drageaspektene og bruke disse magiske kreftene til å skade eller helbrede sine allierte. Dractyr-rasen starter sin tid i Azeroth i Forbidden Reach, hvor de må stige i nivå og lære noe om deres og de tidligere dragenes historie.



Ikke din egen drage: oppgrader, tilpass og tren den


Et av de store elementene i gårsdagens kunngjøring var de nye dragefestene, som skal implementeres som et eget system. Det ser ut til at World of Warcraft har lært litt av konkurrentene (ikke bare her, men faktisk også i oppgraderingen av deres yrke/håndverkssystem, som nå intensiveres til et nivå som ligner på en blanding mellom Guild Wars 2 og Final ) Fantasy XIV ) . Nå må fester ikke bare være noe du kan drive oppdrett på en lørdagskveld fra en gammel sjef, men faktisk være et system i seg selv.


Du får din egen kite, som du kan oppgradere, både med tanke på hvordan kiten ser ut og hvordan den beveger seg rundt. Du vil blant annet kunne fly høyt og deretter dykke med dragen din, og dermed oppnå høy hastighet i luften, akkurat som Guild Wars 2s Griffon-feste .


I tillegg kan du velge fargen på festet ditt og visse andre estetiske alternativer (munning, horn, hale, rustning osv.) som gjør monteringsopplevelsen litt mer personlig, i stedet for at alle flyr rundt på samme røde drag gjennom hele ekspansjon.



Oppgradering av yrket og håndverkssystemet


Yrkene i World of Warcraft har virket nesten likegyldige de siste årene. Etter at Legion valgte å sette sterkt fokus på deres innvirkning og følelse, med blant annet spesifikke søkelinjer for hvert håndverks-/samleryrke, har disse i ettertid dødd litt ut.


Men nå skjer det noe igjen – på mange fronter. Det skal blant annet implementeres et bestillingssystem som gjør at håndverkere kan hjelpe folkå lage de tingene de står og mangler, for en sum penger (og med kundens materialer, selvfølgelig). Det blir med andre ord mindre nødvendig å rope inn / bytte kanal, for å få noen til å hjelpe deg med din bestilling – alt kan skje i profesjonens brukergrensesnitt. I tillegg settes det også større fokus på faglig identitet, med evne til å lage utstyr som passer til yrket du er.



Les om enda flere nye funksjoner...


Activision Blizzard har vært ute med den enorme fanfaren denne gangen, etter å ha sluppet to utvidelser på rad, som har møtt stor kritikk fra både kritikere og forbrukere. Derfor får du også alle elementene som vi har nevnt i denne artikkelen, samt en ny rase-/klassekombinasjon (for første gang), en oppgradering av HUD og et nytt talentsystem som ikke har blitt oppgradert ordentlig siden implementering av Mists of Pandarias system i 2012. Dette, og mye mer, kan du lese om i våre kollegers artikkel på download.dk .