Artikler » Diablo 4 introduserer deres nyeste klasse: Necromancer

Diablo 4 introduserer deres nyeste klasse: Necromancer

Diablo 4 introduserer deres nyeste klasse: Necromancer last ned

Blizzard har nettopp sluppet sin kvartalsvise oppdatering der de snakker om de nye tingene som kommer til den siste installasjonen i Diablo-verdenen. Det var heller ikke en liten oppdatering de valgte å komme med denne gangen. De har annonsert sin siste klasse, som nå er en gammel kjenning i spillet. I denne artikkelen ønsker vi offisielt velkommen til Necromancer-klassen, som tilhører de fire andre klassene som allerede er publisert - Barbarian, Druid, Rogue og Sorcerer.


På toppen av skuffelsen som var Blizzards forsøk på å bringe Diablo-spillene inn på mobilmarkedet , er det nå (kanskje) endelig håp for fans av franchisen.



Velg mellom fire forskjellige måter å spille på når du når maksnivået


Necromancers lar spilleren velge mellom fire spillestiler, som følger det mørke nekromantiske temaet og som samtidig gjør spillopplevelsen ganske unik, avhengig av hva du er mest opptatt av. De fire spillestilene er følgende:


 


Bein


Necromanceren kan trekke beinfragmenter ut av lik på bakken, som de deretter kan kjøle ned mot fiendene sine. Diablo-teamet har sett tilbake på tidligere varianter av klassen for å finne ikoniske evner som de kan implementere på nytt i dette moderne universet. Det vil derfor garantert glede mange spillere å høre at Bone Spirit og Bone Prison begge er tilbake i Diablo 4. Bone Prison har blitt oppdatert til å være sirkulært i stedet for lineært, noe som kan skape noen veldig interessante spillelementer hvis du timer ferdighetene dine riktig. Bone Spirit tar all din opptjente energi og bruker den i et enormt angrep, som eksploderer og treffer alle fiender i et område til stor skade. Bennecromancers er spesielt sterke fordi de er i stand til å kommandere og kontrollere slagets gang, ved bokstavelig talt å begrense bevegelsen til fiender og ved å gjøre kolossal skade.


 


Mørke


The Necromantics of Darkness henter kreftene sine fra magien til de mørke delene av verden. Mørk magi er oftest DoT (skade over tid, eller skade over tid), noe som betyr at du må bygge rustning og helse for å vare lenger enn fiendene dine. På den annen side inneholder mange av de mørke forbannelsene CC-effekter (crowd control), som hjelper deg å sløve eller stoppe fiendene før de når deg, mens de kaster rundt deg med de ekle forbannelsene. Så langt har vi sett Decompose and Blight som to av hovedevnene under denne spillestilen. Decompose hjelper deg passivt å få skjeletter ut på slagmarken som kjemper for deg, mens Blight er en liten ball av energi som du kaster over fiender mens forbannelsen etterlater området bak seg uhellig og giftig.



Blod


Necromancers som bruker blodmagi minner mest om vampyrer. De tiltrekker seg fiendenes blod og livets essens, og gjør dermed sakte fiendene svakere, mens de selv blir sterkere. Blodnecromancers er derfor også ofte flinke til å holde seg i live, så lenge det er nok av fiender å 'helbre' på. Diablo-teamet har gitt ut to evner som de fleste blodmagikere vil sette pris på; Blodbølge og blodtåke. Blood Surge stjeler litt blod fra fiender rundt, som deretter treffer området rundt nekromanseren i en eksplosjon av blodmagi - jo flere fiender du treffer med evnen, jo mer skade vil blodbølgen gjøre. Blood Mist fjerner din kroppslige eksistens og etterlater en blodig dis i luften – mens du i denne tilstanden kan bevege deg fritt gjennom horder av fiender. Mens du løper rundtmellom fiendene dine tapper du dem også sakte for blodet deres, som dermed helbreder deg uten at du kan ta skade.


 


Hæren


Hæren er nok den spillestilen de fleste forbinder med nekromanseren. Veldig lik både Necromancer- og Witch Doctor-klassene fra Diablo 3, handler denne spillestilen om å skape så mange udøde motiver på kortest mulig tid. Med Hæren rundt deg er du aldri alene på slagmarken – faktisk handler det ikke lenger om at du gjør stor skade på fiendene dine, men om at hæren din blir større og sterkere etter hvert som kampen fortsetter. Når necromanceren kaller skjelettsubjektene sine, gjøres dette gjennom to enkle knapper. Borte er dagene da alle tilgjengelige knapper var fylt med innkallingstrolldom. Denne forenklingen er noe vi tror vil gjøre spillere superglade i det lange løp. Den ene knappen tilkaller alle skjelettene dine og den andre tilkaller golemen din, som er en gigantisk monstrøsitet.



Vil Necromancer-klassen skille seg ut fra de andre klassene?


Necromancer ser ut til å være en polert versjon av Necromancer-klassen fra Diablo 2 og Diablo 3. Med Diablo 4s fokus på nettopplevelser mellom ulike spillere, bør ikke Necromancer (og de andre klassene, for den saks skyld) sees på som en unik enhet, men som en puslespillbrikke som sammen med andre spillestiler vil skape nye unike spillopplevelser.


Vi er sikre på at disse skumle magikerne er i stand til å tåle identitetene og spillestilene til de andre klassene og vil bli en av spillernes absolutte favoritter. Hva synes du om den nye Diablo-klassen?