Artikler » En Diablo Nerds Bekjennelser ...

En Diablo Nerds Bekjennelser ...

En Diablo Nerds Bekjennelser ... last ned
Det hele startet i 1996 da det første Diablo I-spillet ble utgitt. En hel generasjon nerd ble fanget. Det var mørkt, brutalt og ikke minst blodig. En helt ny måte å spille RPG spill på. Hit, drep, plyndre, nivå opp og gjenta. Det var enkelt, men du ble raskt fanget. Diablo Jeg ser ikke mye ut om dagens skala, men med tidenes tid var det epokspill. I 2000 kom Diablo II. Spillet var det samme, grafikken ble forbedret og historien hadde blitt utvidet, selv om den hadde samme utgangspunkt som Diablo I. Begge spillene ble en stor suksess, og Diablo II er fortsatt spillbar over Battle.net, som er Blizzards online spillplattform. I 2001 kom utvidelsen til Diablo II, og over elleve år har alle Diablo Nerds ventet på gjenopprettelsen av verden. I juni 2008 ble det offentliggjort av Blizzard at de ville produsere en 3-tallet. I den vanlige Blizzard-stilen kom imidlertid noen år før spillet faktisk til markedet. Spillet fikk utgivelsesdato tirsdag, 15.5.12 kl. 00.01 i Danmark, og verdens nørder kunne begynne å forberede seg på djevelenes komme. I mitt tilfelle betydde dette en god gammeldags LAN-begivenhet. Men uten de gamle kjente problemer med å få datamaskinene til å spille sammen på nettverket. Vi samlet 9 knapt så unge nørder, for en ukes intens ødeleggelse, frykt for muskelskade, cola overdose og for høyt blodsukker. De fleste nerdene som spilte spillet i 1996, har vokst opp og har de første 30 årene av livet i ettertid. Vi har jobber, hustruer og barn, men dette bør ikke hindre oss fra å ta ferie, holde fri eller sjekk av hverdagens gjøremål, for å kunne bidra til utgivelsen av Diablo III. Med litt bedre planlegging enn vi hadde for 15 år siden, startet vi LAN-festet med en tur i Bilka. Det var et tilbud for Cola, og som det var det største elementet på budsjettet, virket det rimelig å ta hensyn til dette. Ikke mindre enn 120 flasker, eller 180 liter ble kjøpt for hensikt, og satt i garasjen for sikker oppbevaring. Kaker, boller og snacks ble bestilt av mødre og koner, så alt var klart for dagen. 14. mandag endte til slutt, men utstyret vårt måtte settes opp for ukens bøller. Naboene kom med jevne mellomrom med sine datamaskiner. Skjermene var blitt mange kilo gjennom årene, men det virket som om nerdene var motsatt. Ved 00.01 ble serverne i teorien åpnet og vi trengte alle å logge inn. Imidlertid ble vi sittende 9 knuste nørder og febril hamret på enter-tasten, og prøvde å logge inn. Bare etter 1½ timer lyktes det for den første av oss, og først etter 2½ timer kom den siste. Det var definitivt verdt ventetiden. Spillet selv løser alle forventninger. Som det var tilfelle med Blizzard-spill, var det nesten ingen feil. Alle de små forbedringene som man kan tro at Diablo II hadde fått, hadde blitt innlemmet, og alt virket, da Apple begynte å lage dataspill. Det var bare spillet å konsentrere seg om. 5 klasser, (Munk, Barbar, Wizard, Witch Doctor og Demon Hunter) gir et stort utvalg av måter å spille på og betyr at du kan fullføre spillet flere ganger uten det samme. Den største endringen i Diablo III fra Diablo II er definitivt konstruksjonen av ens karakter. Hvor å få poeng på hvert nivå opp, som skal brukes til talenter og attributter, vil du nå få nye ferdighetsalternativer for hvert nivå. Du trenger bare å bekymre deg for hvilke staver og ferdigheter du trenger. Det er veldig enkelt, og noen kan savne den gamle strukturen, men det fungerte veldig bra, og du har større mulighet til å endre karakteren din underveis. Da uken var over var vi nivå 60 og hadde fullført de 3 første vanskelighetsnivåene. (normalt, mareritt og helvete) og var på siste Inferno. Vanskelighetsgradene øker eksponentielt, og ved Inferno er det ikke unormalt å dø 10 ganger i timen. Denne vanskeligheten er absolutt ikke for idioter, og selv de minste monstrene er en utfordring. Diablo III inneholder minst 100 timers underholdning på en gang. I tillegg har muligheten til å utføre med andre figurer, bruk auksjonshuset og spille online med andre spillere og mange andre funksjoner. Den svært vanedannende spillingen betydde at når uken avsluttet, var søvn en mangel. Vi alle kunne godt føle at vi ikke lenger var tenåringer, men det endret ikke det faktum at på søndag kveld var de fleste av oss fortsatt på nettet og ivrige etter å fortsette å gi demonene kamp mot linjen. Vi gleder oss allerede til utvidelsen!

Hvis Diablo var en jente





Screenshot: